nedeľa 4. novembra 2012

Juhoslovanské koláče..

Moja kamarátka Maruška ma dnes poprosila či by som sem nehodila recept na moje halloweenové muffinky a moravské koláče :-)
Taaaak ma to potešilo ,že ma číta niekto :))

A tak teda dávam recept na moravské koláče, teda Juhoslovanské ako som sa dozvedela od mamičky ,ktorá po muffinoch na mňa pozrela ,že ako chcem stihnúť robiť aj to keď o 2 hodiny odchádzam tatatataaaa.

Budeme potrebovať:

400ml mlieka,
 1 kvasnice (40g), 
3 PL kryšt.cukru, 
500-600g polohr. múky, 
2 lyžičky soli,
 100ml oleja, 


Krém: 3/4 Hery, 2 žĺtky, 2 lyžičky soli

Postup: 


Mlieko zohrejeme, dáme do misky a rozmiešame v ňom cukor, kvasnice a 2 PL múky a necháme 10-15 minút postáť.
Pridáme k tomu soľ,olej, postupne múku a vyvaľkáme si krásne cesto. Prikryjeme a necháme nakysnúť.
Nakysnuté cesto si rozdelíme na 2 polovice a každú polovicu rozvaľkáme asi tak na 1 cm, plát natrieme krémom (suroviny na krém len zmiešame dokopy ;)) a ak chceme pridáme cesnak.
U nás sa väčšinou robí jedna polka s cesnakom a jedna bez. Zavinieme do rolády, trochu krému dáme aj na vrchy a porežeme na trojuholníčky. Posypeme makom,sezamom,...hocičím podľa chuti :-)
Pečieme vraj na cca 190 C...naša storočná rúra nemá takéto označenia a všetko robím bez stupňov a podľa obkukávania čo sa v rúre deje...a ide to..aj keď...:-) To je fuk raz si kúpim poriadnuuu úžasnu na pečenie!

Mňamky (fakt je to úplne mega dobré!):)

1 komentár:

  1. Zaujímavý recept, pekné fotky, veľmi chutné, mám rád svoj blog má veľa variantov a je vysoko kvalitný... Pozývame vás na návštevu môj blog vo Valencii, s tradičných receptov regiónu Valencia.

    http://valenciagastronomic.blogspot.com.

    Tento týždeň "Tekvice lievance " budúci týždeň "Mona veľkonočné Valencia" Chceš prísť?

    V mojom blogu nájdete prekladateľ do svojho jazyka, Okrem toho, ak sa vám páči Valencia gastronómia, HTML kód môžete umiestniť na svoj blog, a budete mať priamy prístup na môj blog, uvidíte, že v pekný.

    OdpovedaťOdstrániť