sobota 27. júla 2013

A zas raz varíme ;)

Vidím,že som si dala dobre dlhú pauzu od varenia a blogovania. Bola som na študijnom pobyte v Prahe, kde moje cooking skillsy dosť upadli, kedže stará platnička a mikrovlnka boli to najlepšie čím sa variť dalo. Panvicu som mala len občas požičanú od spolubývajúcich..ktoré ich časom skryli ako aj hrnce a podobne....takže asi toľko k mojej prestávke :-)

S priateľom sme momentálne sami doma a tak sa celé dni pohybujem v kuchyni a zas som začala niečo kuchtiť a neskonale sa z toho vytešujem. Možno to nie je nič extrémne ale mňa to teší a zlatíčku vraj chutí. Kedže sme s kamarátmi zaviedli menšie "Bez servítky", boli sme na rade. Kedže sa nám nedávno podarilo spraviť skvelé domáce ikea guličky, voľba bola jasná.
Kedže je extrémne teplo dezert spočíval z jednoduchého ovocného špízu poliateho čokoládkou. Mňam!

Do mletého mäsa sme len pridali 1 vajce, rôzne koreniny ktoré sa nám zdali byť vhodné (bazalka,korenie,soľ) vytvarovali guličky pri čom nám môže pomôcť troška múky a dali sme ich piecť na plech s nakrájaným maslo na cca 200 C kým neboli pekne upečené a hnedé.

Omáčka spočívala zo spenenej múky (3 lyžice) na 70 g masle, prilejeme hovadzí bujón roztopený v 3 dlc vody (aj keď prvý krát sme použili zeleninový bujón a mne sa to zdalo lepšie ale to záleží podľa chuti :-)), pridáme 3 dcl mlieka, ochutíme sojovou omáčkou, nastrúhame trošku muškátového orieška a varíme kým omáčka nezovrie. Pridáme hranolky alebo inú prílohu a domáce ikea guličky sú na svete :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára